10 januari, 2009

Dagens Industri uppmärksammar 24 Hour Business Camp

Alltid kul med pressklipp, tänkte jag efter att ha sett att di.se skrivit om 24 Hour Business Camp, via den officiella bloggen. Ett klick senare och jag stänger webbläsaren i frustration. Trött och ospännande text utan en enda länk (även om t.ex. Bloggy och Bokhora nämns). Initiativtagaren Ted Valentin kommer till tals, kul att man stavar fel till hans namn i förstaläget bara. Nej, jag håller med Jocke här, svag text och ”tragisk humor”, uppsnappad via Newsdesk ytterst plikttroget gissar jag.

Läs sedan några av kommentarerna, och vi är tydligen idioter hela gänget. Tilltron till att någon skall få ur sig något vettigt på så kort tid är låg, milt uttryckt. Jag tror lite mer på oss alla, det kommer garanterat dyka upp åtskilliga spännande webbtjänster i slutet av januari.

På tal om 24HBC, ytterligare en sponsor har tillkommit, och jag måste erkänna att jag – som gammal nyhetsbrevsnörd – blev rätt glad över möjligheten till ett gratis konto hos Get a Newsletter. Passar faktiskt rätt bra till (åtminstone ett av) mina projekt.

För övrigt så återkommer jag nästa vecka med detaljer om vad jag tänkte hitta på. Kommer exempelvis bevisa Teds tes om att allt man behöver är en laptop och en internetuppkoppling för att dra igång en affärsidé online, fast med en lite modernare twist kan man väl säga… Teaser? Javisst.

Tankar och funderingar? Prata med @tdh på Twitter, eller annorstädes.