30 juli, 2010

3 behöver tydligen en bättre webb

Sugen på iPhone 4? Ville inte köa? Försökte du köpa den från 3 på webben? Då möttes du nog av det här, mitt i beställningen:

Det är absolut inte okej att råka ut för sådant under ett beställningsförfarande! Inte nog med att det är obehagligt för kunden, det är även en affär som gått åt pipan.

Att råka ut för samma fel vid upprepande beställningar, ja, vad ska man säga? Det är helt enkelt dåligt av 3, kan man inte hantera anstormningen (sidan är uppe i övrigt) av iPhone 4-sugna besökare så måste man informera om det. Men på Twitter och Facebook är det tyst, liksom på webbplatsen.

Tyvärr är inte det här ovanligt. Regel nummer ett: är din webbplats inte funktionell så gör du inga affärer, och tjänar inga pengar.

Telefonen då? Jag har ännu inte hört någon som kommit fram, och flera undrar på Twitter med. Hoppas att så inte är fallet, för då är det en fadäs av abnorma mått. Undertecknad har haft ”kvar din plats i kön” i 52 minuter – efter 20 tänkte jag lägga på men på kul ville jag se hur lång tid det skulle ta. Nu trycker jag på den röda knappen, det kan vara trevligt med lite batteri över natten trots allt.

Ni har en del att bevisa, 3.

Tankar och funderingar? Prata med @tdh på Twitter, eller annorstädes.